Salgs- og leveringsbetingelser – Termografi - August 2024 1. Generelle vilkår 1.1. Tilbuddet og enhver aftale, der indgås med BL Termografi, cvr.nr. 10074185, (herefter ”BL” ) herun- der aftaler vedrørende energimærkning og termogra- fering, er underlagt følgende vilkår og forbehold. 1.2. Ved ” Kunden ” menes den, som BL har indgået aftale med. 1.3. Disse salgs- og leveringsbetingelser tilsidesættes ikke af udbudsmateriale, andet projektmateriale eller Kundens indkøbsbetingelser. 1.4. Vedståelsesfristen for tilbuddet er 14 dage fra tilbuddets datering. Tilbud accepteres ved skriftlig ac- cept fra Kunden. Ved ordreafgivelse vil der blive fremsendt skriftlig ordrebekræftelse. 1.5. Arbejdsområdet skal være ryddet, inden BL og BL’s eventuelle underleverandører ankommer på den af Kunden anviste adresse. Arbejdet forudsættes at kunne iværksættes straks og uden ophold efter BL og BL’s eventuelle underleverandør er ankommet . Påføres BL eller underleverandører ventetid, merar- bejde eller ekstra kørsel på grund af Kundens forhold, herunder manglende klargøring og undersøgelse af området, faktureres særskilt herfor. 2. Levering og forsinkelse 2.1. BL’s leverance og ydelse foretages og leveres på adressen som anført i ordrebekræftelsen. Hvis BL’s ydelse er levering af rapport eller lignende, sendes rapport dog til Kunden på den i ordrebekræftelsen anførte e-mailadresse, hvorefter levering anses for sket. Kundens efterfølgende ændring af afleverings- sted forudsætter, at ELCON ikke derved påføres for- øgede udgifter eller væsentlige gener og ulemper. 2.2. I det omfang Kunden leverer materiel, har Kun- den ansvaret for materiellet og for rettidig levering efter Købelovens regler. 2.3. Levering anses for sket, når arbejdet er færdig- gjort på det aftalte afleveringssted og færdigmeldt over for Kunden, eller når rapport er sendt til Kunden, jf. pkt. 2.1 ovenfor. Færdigmelding sker mundtligt el- ler skriftligt over for Kunden eller Kundens repræsen- tant i forbindelse med arbejdets afslutning. En over- skridelse af leveringstiden med op til 5 arbejdsdage skal i enhver henseende anses som rettidig levering. 2.4. BL har ret til at udskyde levering, når arbejdets udførelse forsinkes som følge af: a) ændringer i arbejdet, som kræves af Kun- den b) Kundens forhold eller en andens (fx anden entreprenørs) forsinkelse, c) krig, usædvanlige naturbegivenheder, brand, strejke, lockout, blokade, hærværk eller tilsvarende forhold, der opstår uden BL ’ s skyld, og som BL ikke er herre over, d) nedbør, lav temperatur, stærk vind eller an- det vejrlig, som forhindrer eller forsinker ar- bejdet, når sådant vejrlig forekommer i væ- sentligt større omfang, end det er sædvan- ligt for den pågældende årstid og egn, eller e) offentlige påbud eller forbud, som ikke skyl- des BL’s forhold. 2.5. BL er ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab som følge af forsinkelse. BL kan kun holdes ansvarlig for direkte tab, hvis forsinkelsen udgør en væsentlig misligholdelse af Parternes af- tale. 3. Pris og betaling 3.1. Medmindre andet aftales, udføres arbejdet efter medgået tid og forbrugte materialer i henhold til BL’s til enhver tid gældende listepriser. Ved tilbud om fast pris reguleres prisen, hvis et statsligt indgreb, der er gennemført efter tilbuddets afgivelse, har ført til væ- sentlig mer- eller mindreudgift og ikke er dækket af anden regulering. Reguleringen sker i henhold til meddelelse fra en statslig styrelse. 3.2. Udover pkt. 3.1. kan BL kræve godtgørelse for enhver prisstigning over 5 % på materialer, som i færdig form eller på sædvanlig måde indgår i arbej- det, eller på brændstof, der direkte benyttes til arbej- det. 3.3. Prisstigningen skal a) være indtrådt efter tilbudsdagen og inden ind- købstidspunktet, b) være generelt forekommende, og c) fremgå af officielt prismateriale eller kunne doku- menteres på anden måde. 3.4. Reguleringen sker i forbindelse med betalingen for den del af arbejdet, der berøres af reguleringen, og på grundlag af en dokumenteret opgørelse fra BL. Det præciseres, at fremsendelse af kopi af listepriser fra leverandør eller lignende pr. tilbudsdagen og ind- købsdagen er tilstrækkelig dokumentation. 3.5. Betalingsfristen er ” Netto kontant 14 dage ” . Ved betaling efter forfaldstidspunktet pålægges 1,5 % morarente pr. påbegyndt måned. 4. Mangler og skader 4.1. Arbejdet skal udføres i overensstemmelse med aftalen og fagmæssigt korrekt. BL har pligt og ret til at afhjælpe mangler. 4.2. Kunden skal reklamere inden rimelig tid efter, at denne konstaterer eller burde have konstateret mangler ved det udførte arbejde. Såfremt BL er enig med Kunden i, at der er mangler ved det udførte ar- bejde, afhjælper BL herefter manglen indenfor 4 uger Side 1 af 2
Download PDF file