ELCON Edwin Rahrs Vej 73 DK-8220 Brabrand T: +45 7266 7000 E: elcon@elcon.dk elcon.dk CVR: 10 07 41 85 ELCON Salgs- og leveringsbetingelser service af marts 2018 1. For tilbuddet gælder ”Almindelige betingelser for vedligeholdelse og reparation” fra 2006 (NU06). Fravigelser er kun gældende, når det tydeligt og udtrykkeligt angives, på hvilke punk- ter fravigelse kan ske. Nærværende anførte for- hold er ændringer, tilføjelser og præciseringer af NU06. 2. Nærværende gør sig ligeledes gældende for længerevarende serviceaftaler, hvorved forstås vedligeholdelse, der udføres over en længere periode efter nærmere fastsat aftale. Nærvæ- rende gælder tilsvarende for regningsarbejde uden nærmere fastsat skriftlig aftale. Regnings- arbejder uden skriftlig aftale behandles i hen- hold til NU06 pkt. 5 om reparation. 3. Vedståelsesfristen for tilbuddet er 20 arbejds- dage fra tilbuddets datering. 4. Det forudsættes, at ELCON samt dennes un- derleverandør medtages som sikrede på den af kundens tegnede bygnings- og løsøreforsikring. 5. Tilbudssummen på fast pris indeksreguleres ef- ter Byggeomkostningsindeks for boliger – El-ar- bejdet, Arbejdsomkostninger (Kvartalsindeks). Er der i tilbudsmaterialet stillet krav om fast pris, reguleres prisen for den del af arbejdet, der ud- føres efter 12 måneder fra tilbudsdagen. Ud over den faste pris skal der ydes ELCON godtgørelse for udgiftsforøgelse forårsaget af pålæg fra staten og ekstraordinære prisstignin- ger, jf. Bygge- og Boligstyrelsens cirkulære af 10. oktober 1991 om pris og tid, § 8 og § 9. Er der i tilbudsmaterialet ikke stillet krav om fast pris, reguleres tilbudssummen med tilbudsda- gens indeks som begyndelsesindeks. 6. Vederlag fastsættes i henhold til NU06 pkt. 17- 18, dog således, at kunden altid faktureres sær- skilt for reservedele uanset typen af aftale. 7. Ved længerevarende serviceaftaler fastsættes vederlag efter medgået tid. Service udføres inden for en acceptabel tolerance defineret i forhold til serviceintervallet: Ugentlig service: +/- 2 arbejdsdage Månedlig service: +/- 5 arbejdsdage Årlig service: +/- 30 arbejdsdage 8. Betaling af vederlag sker i henhold til NU06 pkt. 20, dog således, at betalingsfristen ændres til netto kontant 14 kalenderdage fra fakturadato. Ved betaling efter forfaldstidspunktet pålægges 1,5 % morarente pr. påbegyndt måned. 9. ELCON fører protokol af udført arbejde i henhold til NU06 pkt. 15, dog således at denne ikke frem- sendes til kunden 10. ELCON stiller garanti for materialeegenskaber over for kunden i det omfang ELCONs leverandør vedstår og opfylder samme garanti over for EL- CON. 11. Erstatning for forsinkelse i henhold til NU06 pkt. 12 kan på intet tidspunkt i aftaleforløbet overstige 5 % af den samlede kontraktsum eller den sam- lede sum af aftalesedler ved regningsarbejder. 12. ELCON er ansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler for fejl og forsømmelser ved ud- førelsen af arbejdet. 13. ELCONs samlede ansvar begrænses til kr. 100.000 pr. skade, dog maksimalt 1 mio. kr. pr. forsikringsår. 14. ELCON skal på intet tidspunkt kunne holdes an- svarlig for indirekte tab og følgeskader, herunder, men ikke begrænset til tabt fortjeneste, driftstab, avancetab. 15. Ansvarsperioden for er fastsat til 12 måneder efter udført arbejde samt for dele leveret til udfø-relse af arbejdet.
Download PDF file