ELCON Salgs- og leveringsbetingelser for serviceydelser af september 2024 - Erhverv 1. Anvendelsesområde 1.1 Disse generelle salgs- og leveringsbetingel- ser ("Betingelserne") gælder for alle leverancer at serviceydelser ("Serviceydelser") leveret af ELCON. Betingelserne skal være gensidigt bin- dende i forholdet mellem ELCON og Kunden, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt. ELCON er ikke bundet af vilkår fremsat af Kunden, som afviger fra Betingelserne, medmindre sådanne vilkår er aftalt skriftligt mellem Parterne. 2. Bestilling 2.1 ELCONs tilbud er gældende i 20 arbejds- dage fra afgivelse af tilbuddet, medmindre an- det fremgår af tilbuddet. 4.3 Hvis Kunden undlader at betale forfalden faktura for serviceydelser senest 14 kalender- dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra ELCON, har ELCON udover til- læg af morarenter efter pkt. 4.2 ret til at standse igangværende og/eller endnu ikke ud- førte Serviceydelser, indtil betaling sker. 5. Levering og reklamation 5.1 ELCON udfører arbejdet efter aftale med Kunden. ELCON færdigmelder til Kunden, og ri- sikoen for Serviceydelserne overgår til Kunden i takt med at de leveres. ELCON har ret til at le- vere før den oplyste leveringstid. 2.2 Tilbud accepteres ved skriftlig accept fra Kunden. 2.3 Ved ordreafgivelse/accept af tilbud vil der blive fremsendt en skriftlig bekræftelse fra EL- CON, hvorved der er indgået bindende aftale mellem Parterne. 3. Ændringer 3.1 ELCON forbeholder sig ret til at foretage ændringer i Serviceydelserne, såfremt dette kan ske uden væsentligt at ændre aftalte tekniske specifikationer. 5.2 Kunden er forpligtet til at sørge for adgang til arbejdsstedet og at stille kontaktpersoner og oplysninger til rådighed for ELCON i det omfang det er nødvendigt for at udføre Serviceydel- serne. 5.3 Ved modtagelse af en Serviceydelse er Kun- den forpligtet til at foretage en grundig under- søgelse af det leverede, og Kunden skal rekla- mere uden ugrundet ophold og senest 10 ar- bejdsdage efter fejl eller mangler ved ydelsen konstateres eller burde være konstateret, for at reklamationen er rettidig. 3.2 Kunden kan ikke ændre en bekræftet ordre på Serviceydelser uden ELCONs skriftlige ac- cept. 4. Pris og betaling 4.1 I mangel af skriftlig aftale/accept af tilbud vil ethvert arbejde være at anse som udført i regning på baggrund af nærværende Betingel- ser. 4.2 Kunden skal betale alle fakturaer for ser- viceydelser senest 14 kalenderdage fra faktura- dato, medmindre Parterne har aftalt andet skriftligt. Ved for sen betaling pålægges 1,5 % morarente pr. påbegyndt måned. Kunden er ikke berettiget til at modregne med eventuelle modkrav over for ELCON, som ikke er skriftligt anerkendt af ELCON. 5.4 Ved rettidig reklamation over Serviceydel- ser, der har været mangelfulde på leveringstids- punktet, er ELCON forpligtet til at foretage af- hjælpning ved reparation eller omlevering inden for rimelig tid. 6. Forsinkelse 6.1 ELCON informerer Kunden uden ugrundet ophold i tilfælde af forsinkelse af leveringstiden, herunder om årsagen hertil samtidig med oplys- ning om ny forventet leveringstid. 6.2 Hvis ELCON undlader at levere Serviceydel- ser senest 30 arbejdsdage efter den oplyste le- veringstid af årsager, som Kunden er uden an- svar for, kan Kunden ophæve den eller de or- drer, der er berørt af forsinkelsen ved skriftlig meddelelse til ELCON uden ugrundet ophold. ID: 81857|140987|9
Download PDF file