ELCON Edwin Rahrs Vej 73 DK-8220 Brabrand T: +45 7266 7000 E: elcon@elcon.dk elcon.dk CVR: 10 07 41 85 ELCON Salgs- og leveringsbetingelser service af marts 2018 1. For tilbuddet gælder ”Almindelige betingelser for vedligeholdelse og reparation” fra 2006 (NU06). Fravigelser er kun gældende, når det tydeligt og ud- trykkeligt angives, på hvilke punkter fravigelse kan ske. Nærværende anførte forhold er ændringer, til- føjelser og præciseringer af NU06. 2. Nærværende gør sig ligeledes gældende for længe- revarende serviceaftaler, hvorved forstås vedlige- holdelse, der udføres over en længere periode efter nærmere fastsat aftale. Nærværende gælder tilsvarende for regningsar- bejde uden nærmere fastsat skriftlig aftale. Reg- ningsarbejder uden skriftlig aftale behandles i hen- hold til NU06 pkt. 5 om reparation. 3. Vedståelsesfristen for tilbuddet er 20 arbejdsdage fra tilbuddets datering. 4. Det forudsættes, at ELCON samt dennes underle- verandør medtages som sikrede på den af kundens tegnede bygnings- og løsøreforsikring. 5. Tilbudssummen på fast pris indeksreguleres efter Byggeomkostningsindeks for boliger – El-arbejdet, Arbejdsomkostninger (Kvartalsindeks). Er der i til- budsmaterialet stillet krav om fast pris, reguleres pri- sen for den del af arbejdet, der udføres efter 12 må- neder fra tilbudsdagen. Udover den faste pris skal der ydes ELCON godtgø- relse for udgiftsforøgelse forårsaget af pålæg fra staten og ekstraordinære prisstigninger, jf. Bygge- og Boligstyrelsens cirkulære af 10. oktober 1991 om pris og tid, § 8 og § 9. Er der i tilbudsmaterialet ikke stillet krav om fast pris, reguleres tilbudssummen med tilbudsdagens indeks som begyndelsesindeks. 6. Vederlag fastsættes i henhold til NU06 pkt. 17-18, dog således, at kunden altid faktureres særskilt for reservedele uanset typen af aftale. 7. Ved længerevarende serviceaftaler fastsættes ve- derlag efter medgået tid. Service udføres inden for en acceptabel tolerance defineret i forhold til serviceintervallet: - Ugentlig service: +/- 2 arbejdsdage - Månedlig service: +/- 5 arbejdsdage - Årlig service: +/- 30 arbejdsdage 8. Betaling af vederlag sker i henhold til NU06 pkt. 20, dog således, at betalingsfristen ændres til netto kon- tant 14 kalenderdage fra fakturadato. Ved betaling efter forfaldstidspunktet pålægges 1,5 % morarente pr. påbegyndt måned. 9. ELCON fører protokol af udført arbejde i henhold til NU06 pkt. 15, dog således at denne ikke fremsen- des til kunden 10. ELCON stiller garanti for materialeegenskaber over for kunden i det omfang ELCONs leverandør ved- står og opfylder samme garanti overfor ELCON. 11. Erstatning for forsinkelse i henhold til NU06 pkt. 12 kan på intet tidspunkt i aftaleforløbet overstige 5 % af den samlede kontraktsum eller den samlede sum af aftalesedler ved regningsarbejder. 12. ELCON er ansvarlig efter dansk rets almindelige er- statningsregler for fejl og forsømmelser ved udførel- sen af arbejdet. 13. ELCONs samlede ansvar begrænses til kr. 100.000 pr. skade, dog maksimalt 1 mio. kr. pr. forsikringsår. 14. ELCON skal på intet tidspunkt kunne holdes ansvar- lig for indirekte tab og følgeskader, herunder, men ikke begrænset til tabt fortjeneste, driftstab, avance- tab. 15. Ansvarsperioden for er fastsat til 12 måneder efter udført arbejde samt for dele leveret til udførelse af arbejdet.
Share
Download PDF file